short stories about zero and infinity

Ζαπατίστας – Ειδικές περιπτώσεις: Οι αναρχικοί

zapatistas

Zapatistas – Aqui estamos!

Βλέποντας την καμπάνια αντι-αναρχισμού που ενορχηστρώνουν οι “καλές” συνειδήσεις και η “καθως πρέπει αριστερά”, ενωμένες με την προγονική δεξιά σε μια αγία σταυροφορία με στόχο να κατηγορήσουν τους αναρχικούς, νέους και μεγάλους, ότι αψηφούν το σύστημα (λες και ο αναρχισμός έχει άλλη επιλογή) και επιπλέον αποσυνθέτει τις σκηνογραφίες τους (σβήνουν τα φώτα για να μη βλέπουν τους αναρχικούς;) φτάνοντας μέχρι τα άκρα με προσδιορισμούς του τύπου αναρχο-κοράκια, αναρχο-προβοκάτορες, αναρχο-τραμπούκοι, αναρχο-και-τα-λοιπά (κάπου διάβασα και για αναρχο-αναρχικό, – καταπληκτικό, ε;),

εμείς οι άντρες και γυναίκες ζαπατίστας, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το κλίμα υστερίας που, τόσο αποφασιστικά, ζητά, απαιτεί να σεβόμαστε τις τζαμαρίες (που δεν δείχνουν αλλά κρύβουν όλα όσα συμβαίνουν ακριβώς πίσω από αυτές: εργασιακές συνθήκες δουλείας, ανύπαρκτη υγιεινή, κακή ποιότητα, ανεπαρκές επίπεδο διατροφής, ξύπλυμα χρήματος, φορολογικές απάτες, διαρροή κεφαλαίου).

Γιατί φαίνεται πως για όλες αυτές τις κακομασκαρεμένες λαμογιές που ονομάζονται “δομικές μεταρρυθμίσεις”, για την εργασιακή λεηλασία των εκπαιδευτικών, για το ξεπούλημα του πλούτου της χώρας, για την ληστεία που διαπράττει η κυβέρνηση ενάντια στους κυβερνώμενους μέσω των φόρων, για τη φορολογική ασφυξία – που ευνοεί μόνο τα μεγάλα μονοπώλια,

– για όλα αυτά φταίνε οι αναρχικοί.

Για το γεγονός ότι ο καλός κόσμος δεν βγαίνει πλέον στους δρόμους να διαμαρτυρηθεί

(- μα αφού υπάρχουν οι πορείες, οι πολιτικές κατασκηνώσεις, οι αποκλεισμοί, τα συνθήματα στους τοίχους, τα φέϊγ βολάν… – ναι, αλλά είναι των εκπαιδευτικών – οδηγών – πλανόδιων – φοιτητών – δηλαδή των αλητών, εγώ εννοώ τον καλό-καλό κόσμο της πρωτεύουσας  – α, ναι! η μυθική μεσαία τάξη, τόσο κολακευμένη και ταυτόχρονα τόσο περιφρονημένη και εξαπατημένη από ολόκληρο το μιντιακό και πολιτικό φάσμα),

ότι η καθεστωτική αριστερά λεηλατεί και αυτή τους χώρους διαμαρτυρίας, ότι η “μοναδική αντιπολίτευση στο καθεστώς” επισκιάζεται συνεχώς από τους χωρίς όνομα, ότι η επιβολή πλέον ονομάζεται “διάλογος και διαπραγμάτευση”, για τις δολοφονίες μεταναστών, γυναικών, νεαρών, εργατών, παιδιών, για όλα αυτά φταίνε οι αναρχικοί.

Για όσους αγωνίζονται και βλέπουν τους εαυτούς τους ως κομμάτι του “Α”, σημαία δίχως έθνος και σύνορα, και συμμετέχουν στην ΕΚΤΗ, αλλά να είναι πραγματικά αναρχικοί και όχι απλά μια περαστική φάση με ημερομηνία λήξης, ή ένα life style, έχουμε, πέρα από μια συντροφική αγκαλία, μια ιδιαίτερη παραγγελία:

Σύντροφοι Αναρχικοί: εμείς οι Ζαπατίστας, άνδρες και γυναίκες, δεν θα σας καταλογίσουμε τις ελλείψεις μας (συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης φαντασίας), ούτε θα σας θεωρήσουμε υπεύθυνους για τα λάθη μας, και ακόμα λιγότερο δεν θα σας κυνηγήσουμε επειδή είστε αυτό που είστε.

Και ακόμα πιο σημαντικό, σας λέω πως διάφοροι καλεσμένοι, τον Αύγουστο, ακύρωσαν τη συμμετοχή τους επειδή, όπως είπαν, δεν μπορούσαν να μοιραστούν την τάξη με “νεαρούς αναρχικούς, κουρέληδες, πανκς, με piercing και γεμάτους tattoo“, ότι ανέμεναν (αυτοί που δεν είναι ούτε νεαροί, ούτε αναρχικοί, ούτε κουρέληδες, που δεν έχουν piercing ούτε tattoo) μια συγγνώμη, καθώς και την εκκαθάριση της λίστας των καλεσμένων. Ακόμη περιμένουν, ανώφελα…

Αυτό που θέλουμε να σας ζητήσουμε είναι, τη στιγμή της εγγραφής, να μας δώσετε ένα κείμενο μισής σελίδας το πολύ, όπου θα απαντάτε στις κριτικές και κατηγορίες που δεχτήκατε από τα ιδιωτικά μεσα. Αυτό το κείμενο θα δημοσιευτεί σε ένα ειδικό τμήμα της ιστοσελίδας μας (enlacezapatista.org.mx) και σε ένα περιοδικό – fanzine – ή όπως αλλιώς το λένε, και που σύντομα θα παρουσιαστεί στον παγκοσμίως παγκόσμιο κόσμο, το οποίο θα εκδίδεται και θα γράφεται από ιθαγενείς Ζαπατίστας. Θα είναι τιμή για μας να υπάρχει, στο πρώτο τεύχος, ο λόγος σας δίπλα στο δικό μας.

Ναι, προφανώς είναι εντάξει μια σελίδα με μια μοναδική λέξη σε όλη την επιφάνεια, κάτι σαν “Είστε ψεύτες!

Ή κάτι πιο εκτενές του τύπου: “θα σας εξηγούσα τί σημαίνει αναρχισμός αν πίστευα πως θα καταλαβαίνατε”, ή “ο αναρχισμός είναι ακατάληπτος για τους νάνους της σκέψης“, ή “οι πραγματικές αλλαγές εμφανίζονται πρώτα με κόκκινα γράμματα“, ή “γαμώ την αστυνομία της σκέψης“, ή το εξής απόσπασμα του βιβλίου “Χτυπήματα και Αντιχτυπήματα”, του Μιγκέλ Αμορός:

όλος ο κόσμος θα έπρεπε να γνωρίζει ότι το Black Bloc δεν είναι μια οργάνωση αλλά μια τακτική αγώνα στο δρόμο, παρόμοια με τη βασκική kale borroka, την οποία εφάρμοζε ένας αστερισμός από ελευθεριακές, αυτόνομες ή εναλλακτικές ομάδες στο πλαίσιο των αγώνων των καταλήψεων τη δεκαετία του ’80 σε διάφορες πόλεις της Γερμανίας“,

και να προσθέσετε κάτι, του τύπου

αν θέλετε να κάνετε οποιαδήποτε κριτική, προηγουμένως ερευνήστε. Η καλογραμμένη άγνοια είναι σαν την καλοειπωμένη χαζομάρα: το ίδιο ανούσιες“.

Όπως κι αν έχει, είμαι σίγουρος πως θα βρείτε ιδέες.

– – –

από τα βουνά του νοτιοανατολικού Μεξικού,

Sup Marcos.

Επιστάτης του Μικρού Σχολείου και υπεύθυνος να φέρνει κακές ειδήσεις.

Μεξικό, Νοέμβριος 2013

Zapatista peace with dignity and respect

την ΕΚΤΗ, μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ: ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ. V. Η ΕΚΤΗ

για το Μικρό Ζαπατιστικό Σχολείο Αυτονομίας – Η ελευθερία σύμφωνα με τους Ζαπατίστας, δείτε τα:

Mικρό ζαπατιστικό σχολείο (μέρα πρώτη): η ζαπατιστική αυτονομία
Μικρό ζαπατιστικό σχολείο (μέρα δεύτερη): η αυτόνομη διακυβέρνηση των γυναικών
Μικρό ζαπατιστικό σχολείο (τρίτη μέρα): η αντίσταση της αυτόνομης διακυβέρνησης
Μικρό ζαπατιστικό σχολείο (τέταρτη μέρα): αυτόνομη δικαιοσύνη
Mικρό ζαπατιστικό σχολείο (πέμπτη μέρα): η αυτόνομη δημοκρατία

ενδεικτικά, για τη τακτική του Black Bloc μπορείτε να κοιτάξετε εδώ: Αυτονομία και καταγωγή του Black Bloc

το κείμενο είναι απόσπασμα του  “Τα κακά και τα όχι τόσο κακά νέα”, που δημοσιεύτηκε στο Enlace Zapatista, με τίτλο: “SPECIAL CASES: the Anarchists”

– μετάφραση: Αλληλέγγυες / οι από τον αναρχικό, αντιεξουσιαστικό, ελευθεριακό χώρο

– Miguel Amorós: “Golpe y contragolpe

Advertisements

3 responses

  1. Pingback: Ζαπατίστας – Ειδικές περιπτώσεις: Οι αναρχικοί | ahairlessape

  2. καλησπέρα, πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση, όσο και ο ιστοχώρος σας.

    April 20, 2014 at 6:30 pm

    • …αλλά όχι περισσότερο από τον δικό σας – ευχαριστώ πολύ

      οι (σαφείς) αναφορές των Ζαπατίστας / Μάρκος στον συγκεκριμένο πολιτικό χώρο είναι σπάνιες, (αυτή είναι η δεύτερη που έχω υπ’ όψιν μου (συν μία πλαστή που μπορεί κάποιος να τη δει σε μετάφραση στον σύνδεσμο εδώ…)
      οπότε, ναι, το κείμενο του Μάρκος παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον – το εγχείρημα των Ζαπατίστας έχει πολλά στοιχεία που επιχειρεί πάνω στο ζήτημα της κοινωνικής αυτοδιεύθυνσης (“η παγκόσμια επανάσταση θα κριθεί σε ζητήματα της ημερησίας διάταξης” -Η ΕΚΤΗ -), κατ’ εξοχήν πεδίο αναζήτησης και πολιτικής ανάλυσης του αναρχικού χώρου

      εκτιμώ

      April 21, 2014 at 12:44 pm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s