short stories about zero and infinity

Blue bra story

την ελευθερία, την αλήθεια και την ομορφιά τις διεκδικείς στο δρόμο

με κόστος

blue bra egypt Unknown woman – Cairo 2011 – Αίγυπτος 2011, Κάιρο: μουσουλμάνα γυναίκα σύρεται και διαπομπεύεται απ’ τις δυνάμεις καταστολής – υπερασπιστές του παλαιού καθεστώτος – © Stringer/Reuters/Landov – All Rights Reserved

hypatia-ucisa-crestini

Ypatia of Alexandria – Alexandria 415- Αίγυπτος 415 μ.Χ., Αλεξάνδρεια: η Υπατία σύρεται και διαπομπεύεται από τους χριστιανούς – υπερασπιστές του νέου καθεστώτος

Foreword

17 Δεκεμβρίου 2011: πλατεία Tahrir, Αίγυπτος.

Εν μέσω επεισοδίων, μια γυναίκα εγκλωβίζεται ανάμεσα στις δυνάμεις καταστολής, χτυπιέται αλύπητα και σύρεται απ’ τα ανδρείκελα του κράτους / παρακράτους. Κατά τη διάρκεια της βαρβαρότητας αυτής τα κοπρόσκυλα τραβούν τη γυναίκα απ’την abaya (τη μαύρη κάπα που οι μουσουλμάνες φορούν) σκίζοντάς το και απ’ το hejab (το ύφασμα που καλύπτει το πρόσωπο των γυναικών).

Η γυναίκα αυτή σύρεται προς τα μετόπισθεν ενόσω έχει αποκαλυφθεί βιαίως ο μπλε στηθόδεσμός της.

Την ίδια στιγμή, ένας άλλος ασφαλίτης / παρακρατικός, αυτός με τα αθλητικά παπούτσια, σηκώνει το πόδι του και τη χτυπά στο στέρνο, ακριβώς πάνω στο εσώρουχο της γυναίκας.

Στο τέλος, ένας από αυτούς τους άθλιους κάνει τη κίνηση και καλύπτει την ημίγυμνη γυναίκα.

Ήταν, όμως, αργά: η βόμβα, η σημειολογική βόμβα είχε ήδη εξερράγη…

Δύση: κατασκευάζοντας την αλήθεια, αποκρύπτωντας τις πραγματικές επιδιώξεις

Είναι τα δυτικά ΜΜΕ, που για ακόμη μια φορά, βρίσκουν στο συμβάν αυτό τη χρυσή αγελάδα των ειδήσεων (τους), και δίνουν στην άγνωστη γυναίκα το προσωνύμιο “blue bra girl”.  Το περιστατικό αυτό θα δώσει και στην ίδια την εξέγερση το όνομα “blue bra revolution” και θα συζητηθεί ανά τον κόσμο όσο και η ίδια η εξέγερση. 

Ξαφνικά, αρχίζει και πάλι να γίνεται λόγος για τις καταπιεσμένες γυναίκες του μουσουλμανικού κόσμου, και τις διακρίσεις εις βάρος τους απ’ το Ισλάμ. Προωθείται και προμοτάρεται η γυναικεία συμμετοχή στη πρώτη γραμμή των εξεγέρσεων, και εφευρίσκεται ο όρος γυναικεία ιντιφάντα στον αραβικό κόσμο.

Όπως σε κάθε πόλεμο, οι γυναίκες, όπως και τα παιδιά, γίνονται σημεία αναφοράς και ηθικής διαστασιολόγησης. Απ’τους αδίστακτους της εξουσίας. Απ’τους πραιτωριανούς της δημοσιογραφίας, απ’ τους τσαρλατάνους της πολιτισμικής βιομηχανίας, απ’τους εμποράκους της θρησκείας, απ’τους μαγαζάτορες των Μ.Κ.Ο. και των γυναικείων και φιλανθρωπικών οργανώσεων, απ’ τους επαΐοντες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Στη προσπάθειά της η Δύση να δημιουργήσει γεγονότα, τα κατασκευάζει.

Ομιλεί περί αραβικής άνοιξης και εκδημοκρατισμό όταν οι δυνάμεις που καταλαμβάνουν την εξουσία, πρεσβεύουν τη συντήρηση, διατηρώντας βαθείς δεσμούς με το πολιτικό βραχίονα του Ισλάμ.

Ομιλεί περί ιντιφάντα των γυναικών στον αραβικό κόσμο ταυτόχρονα με τις “εξεγέρσεις”, ψευδόμενη.

Στη προσπάθεια της να υπερασπιστεί τη δική της πολιτιστική και θρησκευτική αλήθεια, προβαίνει σε αναληθείς εκτιμήσεις.

Στη προσπάθειά της να υπερασπιστεί την ουσία της, τον ίδιο της τον εαυτό, προσπαθεί να βρει αντιστοιχίσεις στην απέναντι όχθη που να την επαληθεύουν.

Στην περίπτωση της Αιγύπτου, η Δύση, όταν είδε ότι ο Μόρσι δεν έχει διάθεση να παραδώσει άνευ όρων το σχεδιασμό πολιτικής του, στους υποκινητές / υποστηρικτές της ανατροπής του Μουμπάρακ και των συν αυτώ, τότε πυροδότησαν μια νέα “αντεπανάσταση”, που την περίοδο αυτή βλέπουμε να λαμβάνει μέρος.

Βία: ο χαρακτήρας κάθε εξουσίας

Τα γεγονότα της ανατροπής του Μουμπάρακ ξαναστοιχειοθέτησαν, με τον πιο απροκάλυπτο τρόπο, τις παραμέτρους, τους ορισμούς και τους μηχανισμούς της εξουσίας, εκπεφρασμένης μέσα απ’το  τελευταίο της οχυρό:

τη Βία.

Η εξουσία είτε απερχόμενη είτε επερχόμενη, είτε εγκαθιδρυμένη, είναι εξ ορισμού βίαιη, άδικη, παράνομη και δολοφονική.

Έτσι είναι η φύση της κάθε εξουσίας.

Στην Ανατολή, το Ισλάμ και η θεοκρατία και στη Δύση η αστική δημοκρατία.

Εκεί κρύβουν το φάντασμα της δημοκρατίας και της ελευθερίας.

Βαρύς ζυγός. Μια άλλη θεολογία της εξουσίας.

Έτσι είναι η Εξουσία.

Δημιουργεί διακρίσεις για να επικρατήσει,

και αδιάκριτα γεννά βία για να επιβιώσει.

Απ’ την μια, φυλακίζει τη γυναίκα σε στερεότυπα, αφορισμούς, και απαγορεύσεις

και απ’την άλλη, απελευθερώνει στρατιωτικές λογικές καταστολής και σεξιστικές συμπεριφορές απομόνωσης αλλά και διαπόμπευσης ώστε να την αποκλείσει, να την περιορίσει και να τη μειώσει.

Η Εξουσία είναι παντού και παντού γεννά τη βία.

Στο όνομα της τάξης-βία, στο όνομα της ειρήνης -βία, στο όνομα της δημοκρατίας -βία, στο όνομα της θρησκείας -βία, στο όνομα της πατρίδας -βία, στο όνομα της ελευθερίας, -βία.

Βία.

“Θα μπορούσα να σε σκοτώσω, Αίγισθε. Αλλά δε το κάνω γιατί θα έρθει άλλος μετά από εσένα.
Ένας νέος τύραννος, ένας καινούργιος φονιάς.
Δεν είσαι εσύ που πρέπει να καταστροφείς, αλλά το σύστημα που έχεις κατασκευάσει.”
Miklós Jancsó, Szerelmem Elektra

Αντί-Βία: η απάντηση στον ολοκληρωτισμό και τον αυταρχισμό

Η αστική δημοκρατία θέτει ορισμούς για την δικαιοσύνη, τη δημοκρατία και την ελευθερία, παραφράζοντας τες. Το οικοδόμημα αυτών των ορισμών το διαχειρίζεται η εξουσία. Πολιτική, δικαστική, θρησκευτική, μιντιακή.

Όποια πρόταση ριζικού μετασχηματισμού της κοινωνίας, την διανοητικοποιεί ώστε να την ακυρώσει.

Οποιαδήποτε μορφή συλλογικότητας και έκφρασης που προτείνει συμμετοχή, αυτοοργάνωση και αυτοδιαχείριση σε απάντηση της ανάθεσης και της αντιπροσώπευσης, τη πολεμάει και τη περιθωριοποιεί.

Όπου απαντώνται σημεία και χώροι αντίστασης και δράσης που στοχεύουν στην αμφισβήτηση των δομών και της αρχιτεκτονικής της, τα επιτηρεί, τα καταστέλλει, και τα τιμωρεί, προσάπτοντάς τα, ψευδεπίγραφα, ως χαρακτηριστικό τους τη βία, μια βία που δεν είναι βία, παρά “ένας πόλεμος για να εξαλειφθεί οτιδήποτε γεννά τη βία”.

Στη πραγματικότητα πρόκειται για την Αντι-Βία

Η Ηλέκτρα του Μύθου, το “αιώνιο όχι” και οι σύγχρονες Ηλέκτρες

Απάντηση διαρκή κι αιώνια απέναντι στη βία της εξουσίας, μας παρέδωσε εδώ και 2500 χρόνια, η Ηλέκτρα.

Μη ξεχνάτε την Ηλέκτρα

Κι αν προς στιγμήν συμβεί αυτό, θα υπάρχουν πάντοτε σύγχρονες Ηλέκτρες που με τη δική τους μαρτυρία θα επιβεβαιώνουν την αλήθεια εκείνης, της μυθικής. Ηλέκτρας.

Μέσα απ’ τις σελίδες αυτού του ιστολογίου συναντήσαμε έως τώρα μερικές από αυτές,

τη σημερινή άγνωστη μουσουλμάνα, που ο βιαίως αποκαλυφθείς μπλε στηθόδεσμός της έγινε σύμβολο των δυτικών media, αλλά έριξε, ταυτόχρονα, και τους προβολείς πάνω στο πραγματικό πρόσωπο και φύση της εξουσίας και των μέσων που αυτή μετέρχεται,

την Golshifteh. Farahani που αποκαλύπτοντας το στήθος της εξέθεσε ένα ολόκληρο ανδροκρατικό, πολιτικό, θρησκευτικό, εξουσιαστικό σύστημα 

και τη Neda Soltan, που το βίντεο – ντοκουμέντο απ’ το θάνατό της είναι φωτιά, σφραγίζει τη μνήμη και την αναζήτηση δια παντός.

Στον Αραβικό κόσμο, όπως στην Αίγυπτο, αλλά και στη Συρία, κάτι νέο γεννιέται, και οργανώνεται, ένας κόσμος που αντιλαμβάνεται το διακύβευμα, το παιχνίδι των εξουσιαστών, απ’ όπου κι αν αυτοί προέρχονται, και δημιουργεί μια νέα κουλτούρα αντίστασης, γνωρίζοντας πως την ελευθερία, την αλήθεια και την ομορφιά τις διεκδικείς στο δρόμο.

Με κόστος.

Advertisements

2 responses

  1. Pingback: Blue bra story « ίχνος (δια)γραφής

  2. Reblogged this on ahairlessape.

    February 15, 2013 at 2:52 pm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s